Tekstų rašymas ir psichologija: 4 patarimai, kaip rašyti įtikinamiau (II dalis)
Jau seniai man buvo įdomu išsiaiškinti, kodėl tam tikri tekstai mus veikia labiau nei kiti. Dar prieš gerus metus pradėjau šią temą gvildenti. Klausiau tinklalaidžių šia tema, skaičiau straipsnius. Kai pavykdavo rasti tokių tipsų, kuriuos, pasirodo, retkarčiais atsitiktinai pritaikydavau praktikoje, norėdavos sau paploti per petį. Taip pat supratau, kad kapstyti šioje temoje tikrai yra ką.
Taigi šiandien tęsiu temą apie tekstų rašymą ir psichologiją. Pirmąją šio teksto dalį rasite čia. Jei trumpai, šiandien kalbėsiu apie kartojimą, rimavimą, pagrindimą ir laisvę rinktis. Nieko nelaukusi, plačiau aptarsiu kiekvieną iš jų.
1. Kartojimas
Net neabejoju, kad rašydami tekstą žinote, kodėl jį rašote. Giliai viduje suvokiate, kokia yra jūsų rašomo teksto esmė, prasmė ir tikslas. Tačiau, kad ir kaip kartais norėtumėte, jūsų minčių niekas neskaito. Dėl to pagrindinę teksto žinutę, kaip ir kitas mintis, reikėtų išrašyti tekstu. Tai rekomenduojama padaryti keliskart visame tekste.
Kitais žodžiais tariant, kartokite ir jūsų žinutė bus išgirsta.
Taip pat pagalvojau, kad remarketingą galėtume laikyti tam tikru kartojimu. Kuo dažniau X prekės ženklas internetinėje erdvėje „vaidenasi“, tuo didesnė tikimybė, kad priimant sprendimą pirkti, rinksiesi jį. Ką apie tai galvojate jūs? Ar pritartumėte?
2. Rimavimas / sąskambis
Suprantu, kad kartais rimuotas tekstas gali pasirodyti primityvus. Bet kodėl kas trečios reklamos žinutė yra rimuota? Nes tai veikia. Žmogaus smegenys lengvai apdoroja rimuotą informaciją, ją greičiau įsisavina. Rimuokite į valias, tik… subtilumas dar niekam nepamaišė.
3. Pagrindimas arba jungtuko „nes“ galia
Tikriausiai esate girdėję apie tyrimą, pavadinimu „Xerox Study“, kurio veiksmas sukosi prie kopijuoklio-skenerio. Tyrimo metu buvo fiksuojamos žmonių, stovinčių eilėje prie kopijuoklio, reakcijos į skubančių asmenų prašymą užleisti vietą eilėje.
Skubantys asmenys prašydami užleisti vietą, turėdavo eilėje stovintiems žmonėms pasakyti vieną iš pateiktų variantų:
Ir ką jūs galvojate. Net 94 % eilėje stovėjusių žmonių praleido tuos skubančius asmenis, kurie pasakė pirmąjį variantą „nes skubu“. Tuo tarpu, 93 % eilėje stovėjusių žmonių praleido skubančiuosius, kurie įvardijo trečią variantą „nes turiu pasidaryti kopijas“, ir tik 60 % eilėje stovėjusių žmonių praleido antrą teksto variantą pasakiusius asmenis. Kodėl? Nes pritrūko priežasties, kad ir kokia elementari ji būtų. Daugiau apie šį tyrimą skaitykite čia.
Tad rašydami parduodančius tekstus nevenkite išsakyti priežasčių. Kodėl šiuo metu siūlote -20 % nuolaidą, kodėl kviečiate užsiprenumeruoti naujienlaiškį, kuo jūsų naujasis produktas skiriasi nuo kitų?
4. Laisvė rinktis
Mums nepatinka būti supančiotiems. Taip pat dažnai galime nujausti, kad mumis galimai manipuliuoja. Kaip manote, ar taip besijaučiantis klientas iš jūsų pirks? O ar pirktumėte jūs?
Vienaip ar kitaip, savo prekės ar produkto primygtinai brukti nereikėtų. Taip, rašant pardaviminius tekstus yra be galo svarbu įtikinti pirkti. Tikslingi argumentai parduos už jus. Dėl to rekomenduočiau atsirinkti argumentus, o ne paikai girti.
Tačiau prisiminkite, kad ir koks geras jūsų pasiūlymas būtų, jo pabaigoje savo potencialiems klientams reikėtų grąžinti laisvę rinktis.
Kaip tai padaryti? Teksto pabaigoje leiskite klientui suprasti, kad jis pats renkasi, kad jis gali klausti klausimų, prireikus prekę grąžinti. Jūsų teksto potekstė turi būti aiški – aš jums papasakojau visą reikalingą informaciją, bet sprendimą priimate jūs.
Štai ir viskas. Jei dar neskaitėte pirmosios šios temos dalies, kviečiu perskaityti. Taip pat įdomu, ką galvojate jūs? Ar pritartumėte aukščiau išsakytoms mintims, o gal atvirkščiai – norisi paprieštarauti?
Pingback: Tekstų rašymas ir psichologija: 4 patarimai, kaip rašyti įtikinamiau - kemsynai