Kodėl svarbus ne vien teksto turinys, bet ir išvaizda? 11 patarimų, kad tekstas būtų skaitomesnis

Dirbdama su tekstais supratau, kad žmonės nemėgsta vargintis. Kad ir koks prasmingas, unikalus ir įdomus jūsų rašytinis turinys būtų, visų pirma jis turi patraukliai ir suprantamai atrodyti. Tad kai padaryti jį skaitomesnį?

11 patarimų, kaip paruošti tekstą, kad jis būtų skaitomesnis

1. Rašykite blokais / pastraipomis. Tarp pastraipų reikėtų palikti tarpus. Šio principo laikykitės… visur. Tiek rašydami SEO, tiek tinklaraščio ar socialinių tinklų įrašus.
Karolina Kuraitė, Karolina Jocienė, Karolina Kuraitė Jocienė, Kemsynai, copywriter, content writer, tekstų rašymas, tekstų rašytoja, tekstų kūrėja, tekstų kūrimas, copywriting
2. Ryškinkite tik pačias svarbiausias vietas. Jei viename tekste ir ryškinsite, ir svirinsite, ir brauksite – kils chaosas. Geriau pasirinkite vieną iš jų.
Karolina Kuraitė, Karolina Jocienė, Karolina Kuraitė Jocienė, Kemsynai, copywriter, content writer, tekstų rašymas, tekstų rašytoja, tekstų kūrėja, tekstų kūrimas, copywriting
3. Rekomenduoju rašyti „Word“ tekstų redaktoriuje. Kodėl? Nusistačius lietuvių kalbą, pusės dalykų daryti patiems paprasčiausiai nebereikia. Čia ir lietuviškos kabutės, ir ilgasis brūkšnys iškart, be jokių didesnių pastangų tvarkingai pasideda.
 
4. Naudokite antraštes (heading). Ypatingai tuomet, jei rašytinis turinys viršija 500 žodžių kiekį. Kodėl? Nes skaitytojas iš pradžių tekstą nuskenuoja, įvertina, ar turinys jam naudingas, ir tik tuomet jį skaito. Juk netvarkytas ir be proto ilgas tekstas gąsdina. Prisiminkite, niekas nenori vargintis. Dėl to pasivarginti ir tinkamai sutvarkyti tekstą turite jūs patys.
 
5. Tekstų lygiavimas – iš abiejų pusių (abipusė lygiuotė). Kodėl? Elementaru. Taip tekstas atrodo tvarkingiau.
 
6. Tarpai tarp eilučių. Idealu, kai tarpai tarp eilučių yra 1,5 intervalu.
 
7. Svetainės tinklaraščio tekstai turėtų būti bent 16 dydžio. Pripažinkime, itin smulkaus teksto skaitymas gali būti prilygintas kankynei. Mėgindamas jį įskaityti pavargsti.
 
Šios taisyklės išimtimi galėtų būti SEO tekstai. Dažniausiai jie yra keliami į svetainės puslapio apačią, parenkamas kiek mažesnis šriftas, kad tekstas daug vietos neužimtų. Vienaip ar kitaip – juos retai kas skaito.
Karolina Kuraitė, Karolina Jocienė, Karolina Kuraitė Jocienė, Kemsynai, copywriter, content writer, tekstų rašymas, tekstų rašytoja, tekstų kūrėja, tekstų kūrimas, copywriting
8. Kur tinka, naudokite sąrašus (bulleted list). Nors yra tokių tekstų rašytojų, kurie sąrašus kritikuoja, aš esu linkusi jų neatsisakyti vien dėl to, kad juos yra lengva skaityti. Sąrašo forma pateikta informacija dažniausiai yra glausta, aiški, koncentruota. Labai sveikintina.
 
9. Didesniu šriftu pažymėkite svarbias citatas. Dar prieš skaitydamas žmogus akimis permeta citatas, įvertina, ar jam bus įdomu, ir tuomet tekstą skaito arba ne.
 
10. Nepersistenkite su šauktukais. Kodėl? Nes pertekliniai šauktukai apsunkina skaitymą. Šį simbolį mes suprantame kaip paskatą skaityti garsiau, aiškiau ir stipriau. Skaitytojas gali nebesusigaudyti, kuri teksto vieta yra verta šauktuko, kuri – nelabai.
 

11. Na ir paskutinis dalykas – vizualai (infografikai, asociatyvios nuotraukos, pieštinės ikonos, gif`ai). Tai tiesiogiai nesisieja su pačiu tekstu, tačiau ženkliai padidina šansus, jog jūsų tekstas atkreips dėmesį ir, svarbiausia, bus skaitomas.

Beje, visi šie patarimai gali pagerinti jūsų svetainės SEO. Jei jūsų puslapio rašytinis turinys bus įtraukiantis, kils jūsų puslapio kokybė, o puslapis pasistūmės į pirmuosius Google puslapius.