Copywriting ir content writing: 4 pagrindiniai skirtumai ir kodėl verslui reikia abiejų
Šiandien noriu pakalbėti apie skirtingas tekstų rašytojų kategorijas. Taip, tekstų rašytojų darbo pobūdis gali skirtis. Ir taip, jums reikėtų žinoti pagrindinius skirtumus.
Visų pirma, pamaniau, kad ši tema turėtų būti aktuali ne tik tekstų rašytojams, marketingistams, bet ir verslininkams. Kodėl? Nes nuo šiol žinosite, kokio konkrečiai tekstų rašytojo ieškote.
Jei trumpai, šiandien padėsiu jums susipažinti su pagrindiniais „copywriting“ ir „content writing“ tekstų rašymo skirtumais. Kas žino, galbūt juos perpratę išvysite kur kas geresnius rezultatus.
Nieko nelaukusi pateikiu keturis pagrindinius skirtumus:
Kodėl verslui reikia abiejų?
Kodėl neužtenka samdyti vien turinio rašytojo (content writer) arba parduodančių tekstų rašytojo (copywriter)? Nes verslui reikia abiejų.
Reikia suprasti, kad jei jūsų auditorija nebus lojali, ji vargiai pirks jūsų prekes ar paslaugas. O jūs patys ar pirktumėte prekę iš mažai žinomos ir savo balso rinkoje neturinčio prekės ženklo, kuris dar ir pasitikėjimo nekelia?
Ir atvirkščiai – lojali auditorija nebūtinai pirks jūsų, o ne konkurentų prekę. Jūs (o tiksliau, copywriter`is) turite pakviesti pirkti. Auditorijai gali patikti jūsų kuriamas edukuojamas turinys, tačiau kas iš to, jei savo paslaugų ar prekių jūs nemonetizuojate? Leiskite auditorijai aiškiai suprasti, kodėl būtent jūsų produktai yra verti dėmesio ar kodėl šiuo metu siūlote galimybę įsigyti pigiau.
Kokia mano pozicija?
Kas skyrė laiko paklaidžioti po kemsynų puslapį, turbūt spėjo susidaryti įspūdį apie mano darbinę patirtį.
Jei trumpai, mano profesinę patirtį suformavo poreikių įvairovė. Šiuo metu aš rašau įvairaus pobūdžio tekstus, tačiau dar prieš gerus trejus metus orientavausi vien į copywriting`ą. Jei tiksliau, rašiau SEO tekstus, produktų aprašymus ir pardaviminius tekstus kol galų gale prisiliečiau ir prie edukuojančio turinio kūrimo. Jei įdomu, paspaudę čia galite peržiūrėti mano darbų aplanką.
Niekada nebūčiau pagalvojusi, kad save laikysiu ne tik copywriting`o, bet ir content writing`o atstove. Taip, save aš priskiriu abejoms kategorijoms. Kodėl? Tiesa ta, kad Lietuvoje rinka yra palyginti maža, tad tenka prisitaikyti ir mokytis tų dalykų, kurie yra aktualūs tavo klientams.
Kitokios nuostatos vyrauja užsienio rinkose. Copywriter`is ir content writer`is svetur yra dvi skirtingos, viena kitą papildančios profesijos.
Kaip man pavyksta derinti copywriting`ą ir content writing`ą? Tai man puikiai tinka, nes galiu laiką paskirstyti pagal savo norus. Vienus darbus keičiu kitais ir taip man kur kas įdomiau dirbti. Žinoma, ši patirtis yra asmeninė. Puikiai žinau, ką reiškia penkias dienas iš eilės rašyti SEO aprašymus ir kaip smagu yra tokią profesinę patirtį paįvairinti turinio kūrimu.
Pingback: Tekstų rašymas ir psichologija: 4 patarimai, kaip rašyti įtikinamiau - kemsynai